Jakiś czas temu szukałam programu lub strony przez którą będę mogła zarządzać projektami. Przykładowo tworząc stronę dla klienta, często potrzebna jest lista zadań do wykonania, bez niej można zapomnieć o ważnych rzeczach do zrobienia. Oczywiście coś takiego przecież można zrobić w notatniku, o ubogiej szacie graficznej. Ale jest coś ważnego w Asanie, czego nie posiada zwykły notatnik – współdzielenie projektu z innymi użytkownikami.
Loguję się na Asanę, dodaję nowy projekt, nazywam go i mam miejsce do wpisania listy zadań do wykonania. Ikonką plusika dodaję osobę z którą będę współpracować, przykładowo programista, wpisuję jego mail lub nazwę, którą wcześniej nadałam i gotowe. Od tej pory ta osoba widzi tą moją sporządzoną listę, może dodawać nowe punkty, może też odhaczać, usuwać, edytować. Praca w Asanie to czysta przyjemność, zaoszczędza nam czas i umila pracę.
Można też dodawać załączniki. Ja wrzucam gotową stronę, a programista pobiera. Można dodawać kolorki projektom. Jest też czat do rozmów między pracownikami.
Gdy zadanie zostanie wykonane i odhaczone, to standardowo przychodzi nam mail z powiadomieniem, że zostało wykonane. Jest tam trochę tych opcji, mimo że w angielskiej wersji językowej, to można się dość szybko połapać.
Jest to wersja darmowa, jak ktoś chce to może zrobić upgrade do udoskonalonej, płatnej wersji z nieograniczoną liczbą użytkowników i z wieloma innymi opcjami. Póki co, darmowa wersja jest dla mnie wystarczająca.