Audyt SEO – co to jest, rodzaje i cele
Wyszukiwarka Google wymaga, aby strony były przyjazne nie tylko dla użytkowników, ale też i robotów. Z tego powodu ważne jest dostosowywanie strony do algorytmów tej wyszukiwarki oraz przystosowanie jej do obowiązujących trendów użyteczności. W tym celu opracowuje się audyty seo, które zawierają uwagi, wytyczne i porady dotyczące analizowanych stron, sklepów internetowych czy blogów, a wykorzystanie tych danych przez specjalistów pozwoli na lepsze ich wypozycjonowanie.
Audyt seo – cele:
Audyt seo to analiza strony internetowej w celu lepszego wypozycjonowania własnych usług w internecie.
Celem audytu jest:
- wykrycie i wyeliminowanie błędów strony
- zdiagnozowanie tych obszarów strony, które ją spowalniają lub utrudniają jej wejście na lepsze pozycje w wyszukiwarce
- pokazuje obszary na stronie, które należy poprawić
- pomaga dobrać właściwą strategię pozycjonowania
Rodzaje audytów:
Audyt dotyczy różnych elementów wpływających na pozycjonowanie. Wyróżnia się trzy rodzaje audytów:
1. on-page (analizowana jest budowa i struktura strony, jej zawartość i nawigacja),
2. off-page (badane są linki zewnętrzne, ich profil i charakterystyka),
3. analiza jakości i ilości ruchu z wyników wyszukiwania.
Audyt seo – kiedy jest najlepszy czas na wykonanie
Istnieje kilka sytuacji, gdy dobrze jest zadbać o jakość strony internetowej:
1. Etap tworzenia strony internetowej – zlecenie wykonania audytu na tym etapie może ustrzec przed błędami i różnymi problemami, które później trudno będzie zlikwidować.
2. Moment świeżo utworzonej strony internetowej – dotyczy on głównie aspektów technicznych.
3. Etap planowania zmian na stronie – zazwyczaj dokonuje się analizy przed zmianami, dokonuje zmiany i analizuje ponownie po wprowadzeniu zmian.
4. Konieczność wyeliminowania kar i zagrożeń – należy dokonać diagnostyki strony, analizy treści na stronie, usunąć efekty ewentualnego włamania.
Ponieważ obecnie strona internetowa jest często podstawą dobrze prosperującego biznesu, warto zadbać o odpowiednią jej widoczność w sieci.