Co to jest SEO i jak można je wykorzystać?

SEO, czyli Search Engine Optimization, to narzędzia umożliwiające dostosowywanie stron www do aktualnych algorytmów wyszukiwarek. SEO stosuje się po to, by strony internetowe były lepiej pozycjonowane w google i innych wyszukiwarkach.

Do zbadania, co można usprawnić w konkretnej stronie www, by ta lepiej się pozycjonowała, używa się tak zwanych audytów SEO. W zakres działań związanych z audytem SEO wchodzi na przykład: wykrywanie różnego rodzaju błędów strony, wybranie dobrej strategii pozycjonowania, pełna diagnoza poszczególnych elementów strony.

Należy pamiętać, że SEO, to ogół ogromnej ilość procesów i czynności dążących do tego, by strona www wyświetlała się lepiej i wyżej. Oprócz szczegółowej optymalizacji strony internetowej, ważnym jest na przykład wygenerowanie na niej ruchu, co jest niezwykle ważnym czynnikiem w całym procesie poprawiania rankingu naszej strony.

W skład prac związanych z SEO wchodzi:

  1. Optymalizacja treści strony tak, by były „atrakcyjne” dla robotów google. Można na przykład zmienić tytuły artykułów, utworzyć odpowiednie podpisy pod zdjęciami, dodawać mnóstwo odpowiednich słów kluczowych, zmieniać długość artykułów itd.).
  2. Ingerencja w elementy architektury zawartych informacji i elementy nawigacji.
  3. Ingerencja w użyteczność strony, czyli poprawa szybkości jej wyświetlania, responsywność, wycięcie elementów odstraszających, czyli na przykład nadmiaru zbyt agresywnych reklam.
  4. Odpowiednie zoptymalizowanie warstwy technicznej.
  5. Odpowiednie zoptymalizowanie grafik tak, by pomagały w pozycjonowaniu strony, a nie uniemożliwiały tego.
  6. Zastosowanie linków, czyli dużej ilości różnego rodzaju odnośników, które prowadzą do naszej strony internetowej. Można robić to za pomocą wklejania ich do komentarzy pod innymi stronami, można umieszczać linki w artykułach na innych stronach lub nawet wykupić specjalną reklamę, dzięki której użytkownicy otrzymają zlecenie rozpropagowania linku do Twojej strony internetowej.

Podobne wpisy

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments