Co to jest SEO i jak można je wykorzystać?
SEO, czyli Search Engine Optimization, to narzędzia umożliwiające dostosowywanie stron www do aktualnych algorytmów wyszukiwarek. SEO stosuje się po to, by strony internetowe były lepiej pozycjonowane w google i innych wyszukiwarkach.
Do zbadania, co można usprawnić w konkretnej stronie www, by ta lepiej się pozycjonowała, używa się tak zwanych audytów SEO. W zakres działań związanych z audytem SEO wchodzi na przykład: wykrywanie różnego rodzaju błędów strony, wybranie dobrej strategii pozycjonowania, pełna diagnoza poszczególnych elementów strony.
Należy pamiętać, że SEO, to ogół ogromnej ilość procesów i czynności dążących do tego, by strona www wyświetlała się lepiej i wyżej. Oprócz szczegółowej optymalizacji strony internetowej, ważnym jest na przykład wygenerowanie na niej ruchu, co jest niezwykle ważnym czynnikiem w całym procesie poprawiania rankingu naszej strony.
W skład prac związanych z SEO wchodzi:
- Optymalizacja treści strony tak, by były „atrakcyjne” dla robotów google. Można na przykład zmienić tytuły artykułów, utworzyć odpowiednie podpisy pod zdjęciami, dodawać mnóstwo odpowiednich słów kluczowych, zmieniać długość artykułów itd.).
- Ingerencja w elementy architektury zawartych informacji i elementy nawigacji.
- Ingerencja w użyteczność strony, czyli poprawa szybkości jej wyświetlania, responsywność, wycięcie elementów odstraszających, czyli na przykład nadmiaru zbyt agresywnych reklam.
- Odpowiednie zoptymalizowanie warstwy technicznej.
- Odpowiednie zoptymalizowanie grafik tak, by pomagały w pozycjonowaniu strony, a nie uniemożliwiały tego.
- Zastosowanie linków, czyli dużej ilości różnego rodzaju odnośników, które prowadzą do naszej strony internetowej. Można robić to za pomocą wklejania ich do komentarzy pod innymi stronami, można umieszczać linki w artykułach na innych stronach lub nawet wykupić specjalną reklamę, dzięki której użytkownicy otrzymają zlecenie rozpropagowania linku do Twojej strony internetowej.