Linki wychodzące zewnętrzne

Linki zewnętrzne to te, które prowadzą nas do innych serwisów. Należy wiedzieć, że są bardzo ważnym czynnikiem mającym wpływ na to, w jaki sposób postrzegana jest nasza strona przez odwiedzających, jak i wyszukiwarki. Z tego też względu trzeba dobrze się zastanowić, czy chcemy umieścić dany link na naszej stronie czy nie. Oto fachowe porady:

Ilość linków zewnętrznych

Pamiętajmy, że wartość linku zmniejsza się wraz ze wzrostem liczby linków na stronie. Powinniśmy więc utrzymywać rozsądną liczbę linków zewnętrznych na naszej stronie, aby miały one jakąś wartość. Warto dodać, że poza tym nie chcemy, aby nasza strona została uznana przez wyszukiwarki za farmę linków (miejsce powstałe jedynie po to, aby umieszczać odsyłacze, które zazwyczaj nie mają żadnej wartości).

Tematyka stron

Znów najlepiej byłoby, gdyby witryny, do których się odwołujemy z naszej strony, były z nią związane tematycznie. Dlatego też, dobrze jest umieścić odwołanie do jakiejś strony, która cieszy się autorytetem w naszej branży. Nieformalnie krążą informacje, że zdaniem wyszukiwarek takie linki podnoszą wartość merytoryczną naszej strony, co wpływa na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Pamiętajmy jednak, że ta teza nie jest sprawdzona, bowiem nie ma możliwości przeprowadzenia wiarygodnego testu w celu zbadania tej zależności.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments