You are currently viewing Jak zrobić dobre logo?

Błyskotliwe i estetycznie wykonane logo jest podstawą wizerunku każdej firmy. Zazwyczaj to właśnie logo jest pierwszym punktem styczności z firmą i to ono buduje wyobrażenie na jej temat. Jeżeli logo wykonane jest niechlujnie a wokół niego szerzy się nieporządek i przypadkowość- automatycznie cechy te przypisujemy całej organizacji, którą to logo reprezentuje. Jak tego uniknąć? Poniżej znajdziesz kilka przydatnych wskazówek jak zrobić dobre logo.

Mniej znaczy więcej
Podczas projektowania logo obowiązuje nadrzędna zasada, która mówi o umiarze w doborze detali i elementów. Wyobraź sobie to w ten sposób: masz mały pokój- wstawiając do niego coraz więcej rzeczy, pomieszczenie stanie się niezdatne do użytku, bo będzie zagracone, bez niezbędnej przestrzeni do mieszkania. To samo dotyczy logo- gdy jest w nim za dużo elementów, odbiorca nie wie na co ma zwrócić uwagę i zamiast skupić uwagę, szybko straci zainteresowanie przez chaos i nadmiar bodźców. W dzisiejszym wizualnie krzykliwym świecie pełnym jaskrawych kolorów i agresywnych bodźców, to umiar i dobry smak przyciąga uwagę skuteczniej.

Skalowanie
Zastanawiając się jak zrobić dobre logo pamiętaj, że musi ono działać na wielu platformach. Co to znaczy? Będziesz używać go nie tylko w mediach społecznościowych na przykład jako zdjęcie profilowe, ale z pewnością stworzysz z nim wizytówkę, ulotkę a czasem przypinkę czy haft na koszulkach firmowych. O ile na zdjęciu możesz powiększyć logo jak tylko chcesz, to na przypince będzie ono miało ograniczoną przestrzeń a musi pozostać czytelne. Dlatego tak ważne jest aby logo miało ograniczoną ilość elementów- im więcej elementów na małej przestrzeni tym mniej czytelna będzie całość. Kliknij tu aby zobaczyć dobrze zaprojektowane logo

Odbicie horyzontalne i wertykalne
Wiele osób często zapomina jak ważne jest sprawdzanie odbić pionowych i poziomych logo. Wyobraź sobie sytuację, że chcesz reklamować swoje usługi na szybie autobusu- wtedy logo oglądane jest zarówno z zewnątrz przez przechodniów jak i z zewnątrz przez pasażerów. Oznacza to, że logo musi dobrze wyglądać z obu stron i przede wszystkim nie nieść złych czy nieobyczajnych skojarzeń przez obrócone kształty. Odbicie horyzontalne i werykalne pomoże nam dostrzec także wszelkie niedoskonałości kształtów do których nasze oczy przyzwyczaiły się podczas projektowania.

Budowanie na geometrycznych kształtach- siatka
Każde logo zbudowane wokół geometrycznego kształtu będzie wyglądało znacznie lepiej niż logo narysowane od ręki. Dlaczego? Ponieważ kształty geometryczne są matematycznie doskonałe a co za tym idzie- przyjemne dla oka.  Wszelkie zaburzenia proporcji, nierówności oraz niedopatrzenia odbiją się na wizerunku firmy reprezentowanej przez źle zaprojektowane logo. Nie zapominaj, że logo to nie tylko matematyczna precyzja, ale również zabawa kształtami- możesz przekazać wiele między wierszami. Kilka inspirujących przykładów dobrze zaprojektowanego logo znajdziesz tutaj.

Świeże spojrzenie
Tak jak nie da się napisać świetnej książki w jeden wieczór tak nie da się zrobić dobrego logo w pół godziny. Daj sobie czas i rozplanuj projektowanie na co najmniej kilka dni.  Przyciskanie się na siłę pozbawi Cię chęci do pracy i skutecznie zredukuje poziom kreatywności. Rozkładając pracę na co najmniej kilka dni, każdego kolejnego dnia dostrzeżesz w swoim projekcie inne detale i rzeczy do poprawki, które wcześniej umykały Twojej uwadze.

Chcesz zlecić wykonanie logo profesjonalistom? Sprawdź naszą ofertę!

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments